Box

Författare: Camilla läckberg
Utgivningsår: 2022
ISBN: 9789137503783

Bok recensioner av Box :
2022-07-08 07:32
De två tidigare kända författarna Camilla Läckberg och Henrik Fexeus har slagit sina pennor ihop och skapat en ny nagelbitande serie som inte går att slita sig ifrån. Boken sticker ut från andra deckare då Vincent inte är polis, utan mentalist och expert på magi och kroppsspråk. Han tar fram en gärningsmannaprofil som kan hjälpa dem lista ut vem de har att göra med. Då Vincent är sakkunnig inom detta nischade område får man som lyssnare ta del av ett annat perspektiv i polisarbetet som annars är ganska homogent inom deckargenren. Henrik Fexeus, som själv arbetar som mentalist och håller på med psykologiska experiment, har gedigen kunskap inom området och tillför därför ett nytt och intressant spår inom denna genre. Ljudboken håller genomgående hög kvalitet och det annorlunda temat gör lyssnarupplevelsen klart njutbar. Den är välskriven, spännande och oförutsägbar. Tre viktiga ingredienser i en deckare. De båda lite udda huvudkaraktärerna är lätta att knyta an till och man vill fortsätta följa denna oväntade duo och lära känna dem mer på djupet. Då mordet i denna bok har en koppling till de båda huvudkaraktärerna blir det extra spännande och man får se till att inte bita allt för mycket på naglarna medan man lyssnar. Boken pendlar även mellan dåtid och nutid vilket ger mysteriet än mer djup. Den nya deckarduon Camilla Läckberg och Henrik Fexeus har skapat en nervkittlande och annorlunda bladvändare som fångar lyssnaren från start. Box är en debut som inger hopp om kommande böcker i serien. Har du tidigare läst och älskat Camilla Läckbergs deckare kommer du inte kunna slita dig från denna heller. Den påminner även mycket om Lars Keplers böcker och passar både trogna fans som nya till genren. Eva Röse som är inläsare till boken gör ett fenomenalt jobb och presenterar berättelsen med stor inlevelse och djup.

"

Skriv egen bokrecension till Box
Egen karta