Fiskarna i havet
 A. Furmark

Flyga vilse

Författare: Kristin Hannah
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789100149994

När Tully Hart och Kate Mularky var tonåringar på sjuttiotalet var de oskiljaktiga. Tully hörde till de populära och Kate var en enstöring, ändå höll de ihop genom alla år.Ända tills Kate dog.Nu måste Tully försöka uppfylla det löfte hon gav sin bästa vän: att se till att hennes barn har det bra. Hon vet bara inte hur. Själv har hon levt ensam och vet ingenting om familjeliv eller moderskap. Kates man vill heller inte ta emot hennes hjälp - han sörjer Kate och vägrar låta Tully vara en del av familjen.Kates sextonåriga dotter Marah är lika överväldigad av sorg och den värld som väntar henne är mörk och full av faror.Den enda som vill hjälpa Tully i hennes sorg är hennes egen mamma Dorothy Hart, men hon har alltid varit opålitlig. Hon övergav sin dotter då hon var liten och sårade henne djupt. Nu ser Dorothy sin chans att få gottgöra det hon gjorde fel en gång i tiden, men går det att lita på henne? För att kunna hjälpa sin dotter måste Dorothy se sina rädslor i vitögat och avslöja sin mörkaste hemlighet.En tragedi för dessa tre kvinnor samman och leder dem in på en väg mot försoning. De har alla gått vilse och nu behöver de varandra för att bygga upp sina liv på nytt.Flyga vilse är en fristående fortsättning på Vad som än händer. Det är en hjärtskärande roman om kärlek, moderskap, förlust och att börja om på nytt.

Bok recensioner av Flyga vilse :

BlommigaBarbro 2018-10-19 16:50
Det här är den andra fristående boken om de bästa väninnorna Tully och Katie och boken tar vid precis där den förra boken: Vad som än händer slutar. Även om det är drygt två år sedan jag läste den förra boken så kommer jag lätt in i handlingen och fastän boken är 437 sidor lång så kan jag inte annat än sträckläsa. Otroligt engagerande, spännande, hjärtgripande, härlig, rolig. Språket är engagerande men också väldigt lättlästa. Karaktärerna känns äkta och jag som läsare känner genast av att jag vill att det ska gå bra för dessa människor. Jag kan riktigt varmt rekommendera den här liksom den föregående boken om Tully och Katie och jag vill absolut läsa fler böcker av Kristin Hannah!
Mitt slutbetyg blir en stark, 5:a!

Skriv egen bokrecension till Flyga vilse