Sommaren hon återvände

Författare: Kristin Hannah
ISBN: 9100100501

För många år sedan övergav Nora Bridge sin man och sina båda döttrar. Den yngsta, Ruby, har inte talat med henne sedan dess. Nora är numera en känd radioröst med ett uppskattat familjeprogram. När en kvällstidning avslöjar en hemlighet i hennes förflutna och hotar publicera komprometterande bilder förändras allt. Ruby blir erbjuden en förmögenhet för att skriva en skandalartikel om sin mor. Men för det behöver hon lära känna Nora på nytt och tillsammans återvänder mor och dotter till barndomens sommarhus. Här möter också Ruby den man som en gång krossade hennes hjärta och som hon aldrig förlåtit...
Medelbetyg: 3,6 (5 röster)
Bok recensioner av Sommaren hon återvände :
2005-03-05 17:06
En helt underbar bok som tar upp många av de viktiga och livsavgörande frågorna här i livet..............................man tänker till lite extra och innehåller mor-dotterrelation och är mycket mycket läsvärd!
2005-11-02 20:14
Min första bok i den här typen av genre, "kärlek-familj-smörande", som jag vanligtvis inte gillar. Men jag tänkte att jag banne mig skulle kunna klara mig igenom åtminstone en bok i den stilen, och det gjorde jag. Blev snart glatt överraskad av den humoristiska tonen, då främst från dottern Ruby. Väldigt lättläst, men inte ett ämne som berörde mig direkt. Jag kände inte att jag ville veta hur det skulle gå för någon utav familjemedlemmarna. Till slut snabbläste jag mig igenom alltihop, och när jag i slutet kom till den väntade återföreningen av Ruby och hennes ungdomskärlek, ja, då var det som vanligt dags för klicheer och ett antal klykningar från min sida.
2008-07-26 14:54
Hej
Det var ett tag sedan jag läste denna, men kan tänka mig att läsa om den i sommar. Det är en bok om familj och relationer. Jag tyckte den var bra.