Stephen King när han är som bäst! King är mästare på beskrivningar ingen lämpar sig bättre än honom att ta oss tillbaka till slutet av 50 , början av 60 talets Amerika. Enbart talat ur den aspekten är boken fenomenal. Jag ser, känner doften och hör bilmotorer blandade av rytmen av musik.
Och till det tillkommer karaktärerna och en handling som har allt.
En av saker som gör boken så bra är att fast det är en orealistisk handling så skapar den en trovärdighet och funderingar tänk om.... Tänk om man hade kunnat ändra saker som redan ha inträffat, och allt är en sådan dominoeffekt , hur mycket kan man förändra, vilka små justeringar kan man göra utan att det blir förödande konsekvenser?
22/11 1963 är ett mästerverk som ni alla bör läsa.
Handling & Tema : 5/5
Karaktärerna: 5/5
Miljöbeskrivning: 5/5
Språk och berättarkonst 5/5