Lär av dina tidigare liv

Författare: Sylvia Browne
Ämnesord: psykologi
Utgivningsår: 2002
ISBN: 917715701X

Med miljoner av exemplar av sina böcker i tryck har Sulvia Browne visat sig vara den ledande experten på parapsykiska fenomen. Nu får vi följa med Sylvia i hennes forskning kring cellminnet och vad det berättar om våra tidigare liv. Sylvia ger dig en unik inblick i hur många av våra problem med hälsa och relationer som har sin rot i våra föregående liv - från oförklarliga sjukdomar till besynnerliga fobier, från irrationell ängslan och rädsla till de vänner och partner vi väljer. Till och med födelsemärken och återkommande drömmar kan spåras direkt tillbaka till våra tidigare existenser.
Genom sitt vänliga, rättframma tonfall som hennes läsare har kommit att älska delar Sylvia med sig av märkliga och fascinerande berättelser ur verkliga livet om människor som förvandlat sina liv genom att förstå sina tidigare existenser. Hon lär dig också hur du själv kan ta dig tillbaka och återuppleva dena cellminnen genom meditation.
En sällsam läsupplevelse med mängder av bevis för att din ande lever för evigt.

Bok recensioner av Lär av dina tidigare liv :
2004-01-25 21:41
Att jag som är en skeptiker, över huvudtaget har lånat hem denna bok är ett under. Jag har svårt att tro på något som inte går att förklara på ett logiskt och förnuftigt sätt. Så här gick det till: En av mina kära väninnor hade läst boken och var helt lyrisk. Hon rekommenderade mig att läsa den, jag var väldigt tveksam. Varför ska jag läsa en bok om sådant svammel, tänkte jag. Någon månad senare när min vän åter frågade om boken tänkte jag att varför inte. Med stor misstänksamhet började jag läsa boken, och några sidor senare var jag helt fascinerad.

Sylvia räknar upp fall efter fall som hon säger sig ha hjälpt med olika problem. Det går till så att patienter kommer till henne och försätts i hypnos. Genom guidning leder Sylvia dem bakåt i tiden. Till andra tider och platser när vår ande enligt Sylvia bebodde andra mänskliga kroppar. Hon menar att olösta konflikter från tidigare liv följer med anden in i en ny kropps celler. Den nya kroppens celler börjar reagera på allt de uppfattar som sant och orsakar den nya kroppen verklig och sann fysisk eller psykisk smärta. Det låter som en saga...

Läkare och psykologer har genom åren hänvisat hopplösa fall till Syliva. Fall som de säger är psykosomatiska, dvs inbillade, går inte att bota. Ett exempel: Julie, en kvinna i femtioårsåldern hade just genomfört en lyckad njurtransplantation. När hon vaknade upp ur narkosen hade hon ett intensivt sug efter en cigarrett och en martini. Vilket var helt främmande för Julie som aldrig hade rökt eller druckit alkohol i hela sitt liv. Det visade sig sedan att just martini och cigaretter var två av donatorns stora passioner. Sylvia lyckades sedan befria Julie från suget genom att övertyga hennes nya celler under hypnos om att dessa behov inte var relevanta för den här nya kroppen som de befann sig i.

Ett annat fall gäller Elise som kom till Sylvia vid 30 års ålder. Hon hade sedan hon var femton år gammal - i genomsnitt tre till fyra gånger i veckan, utan förvarning och utan något mönster haft problem med andningen. Hennes strupe verkade snöras samman krampaktigt så att hon måste flämta efter andan tills den slappnade av igen, vilket kunde ta allt ifrån några minuter till upp emot en timme. Ingen läkare eller psykiatrer hittade något fel på henne. Genom Sylvias hypnos hamnade Elise i en primitiv tillvaro för länge sedan i Afrika. Där var hon en ung kvinna i femtonårs åldern som blev överrumplad av ett lejon. Lejonet fällde henne till marken och slet av strupen på henne med sina sylvassa tänder. Med Sylvias hjälp blev Elise fri från dessa anfall eftersom hennes celler inte längre behövde hålla detta minne kvar.

Ja, jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska tro om det hela. Mitt förnuft säger mig att det mesta är en slump, en tillfällighet. Jag vill nog innerst inne tro att det är händelser i ens eget tidigare liv som påverkar det som händer senare. Jag kan tro på det där med cellminne till viss del, men har svårt att se sambandet mellan andra personers liv. Jag som har läst en del biologi vet förstås att våra cellers DNA är programmerade med en massa information, men då ifrån våra egna förfäder. Hur som helst var det en väldigt fascinerande bok, men jag har som vanligt svårt att tro på något som inte går att bevisa.

Läs boken och döm själv.

"

Skriv egen bokrecension till Lär av dina tidigare liv