Författare: Anders Haskel
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789189212473

Bok recensioner av Bli grymt rik på aktier! :
2019-01-07 20:56
Den enda aktieboken du behöver
Mer eller mindre alla vet idag att aktier är ett otroligt smart sätt att spara pengar, dryga ut ens besparingar eller att investera för att bli framgångsrik. Det är dock inte så enkelt som man först kan tro och många av oss kämpar med att hålla oss uppdaterade kring det senaste och det bästa. Boken ”Bli Grymt Rik På Aktier” kan vara lösningen på det här.

Därför är boken viktig just nu
Under 2018 har vi sett en massiv uppgång på börsen. Många olika marknader har gått upp markant och vi har sett många framgångsrika företag få rent av fantastiska resultat. Den innovativa IT-branschen har sett en hel del framsteg, även medicin och hälsa har sett en hel del framgångar.

Man ska inte heller missa spelbranschen som under året var väldigt het. Stora spelbolag som Mr Green har sett en rejäl ökning under sista kvartalet i 2018 och deras aktie steg rejält, likt andra spelbolag som hållit sig uppdaterade på marknaden. Under 2019 tror många att det här kommer att fortsätta. Samtidigt så skapar allt det här en oro, hur ska man egentligen hantera branschen under det kommande året? Det är här boken i fråga kommer in trots att den nu har ett par år på nacken. Kunskapen du får från den har inte blivit mindre aktuell, tvärt om så kan det vara viktigare än någonsin att sätta sig in i börsen och aktier.

Kan man bli grymt rik på aktier?
Alla har hört om att folk blir rika på aktier, men ofta handlar det här om människor som redan har en karriär, som är framgångsrika och som har pengar att investera. Boken av Anders Haskel riktar sig istället mot den yngre generationen och de framtida aktieinvesterarna, men har han lyckats? Boken släpptes i 2015 och är tänk att hjälpa en på vägen till att förstå aktier.

Boken är inte bara en vanlig informativ aktiebok där man får veta om samma strategier som man lika väl kan läsa sig till på nätet. Istället så har den ett ganska personligt, men samtidigt informativt, perspektiv där du får läsa dig till dels hur du utför en korrekt aktieanalys men också om hur viktigt det är med utdelningar och hur du hittar bra aktier att köpa.

Utöver det så får du också veta exakt hur du ska följa dem du köpt och hur du ska tänka för att veta när det är dags att sälja dem. Det är otroligt viktig kunskap eftersom det ofta händer att man sitter för ofta när man egentligen borde sålt, eller helt enkelt inte köper från första början och därför missar sin chans.

Slutord om boken
Det viktigaste är såklart huruvida boken faktiskt är värd att läsa. Svaret är ett enkelt men definitivt ja. Är du aktieintresserad så är det inte ens ett alternativ om du inte redan är en expert på området. Boken ger dig all den kunskap du behöver, fräschar upp den kunskap du redan har och ger dig många nya intressanta infallsvinklar på dina strategier.
Det är dock viktigt att man inte bara läser boken från start till slut och sedan tror att man blir en expert av det. Något man märker när man läser boken är att man behöver testa mycket av det som nämns på egen hand. Det gör den dock bara ännu mer praktisk.

"

Skriv egen bokrecension till Bli grymt rik på aktier!
Påskharen