Äktenskap
 L. Skugge

Livets goda

Författare: Laurie Graham
Ämnesord: krig, humor, historia, kärlek
ISBN: 9100104639

Finns det alls något hopp för Poppy Minkel? Hon har tovigt hår och utstående öron och gillar att ha kul. Hennes mor Dora förtvivlar om att någonsin hitta en lämplig äkta man åt Poppy, trots att familjens senapsförmögenhet väl borde locka hugade spekulanter. Poppy har en helt annan syn på skönhet, kärlek och äktenskap. När Poppys pappa försvinner ges hennes dragning till det ovanliga möjlighet att blomma. Första världskriget öppnar nya horisonter. Utan ett ögonblicks tvivel på sig själv skapar hon sig ett eget ojämförligt liv i fas med det sekel som rullas upp. Författaren till den uppmärksammade Framtidens hemmafruar återkommer med en varm och humoristisk roman fylld av överraskningar.

Medelbetyg: 3 (2 röster)

Bok recensioner av Livets goda :

turkos 2009-04-05 22:27
Väldigt underhållande bok om den egoistiska Poppy. Den är läsvärd och stundvis rolig - men lämnade mig oberörd.

BlommigaBarbro 2018-11-24 21:08
Jag hade ganska svårt för att riktigt komma in i boken, när jag väl gjorde det så tyckte jag att den var ganska bra. Lättsam, smårolig och med en ganska underhållande huvudperson i form av Poppy. Dock är den inte alls lika rolig som jag först trodde att den skulle vara när jag läste på baksidan på boken. Jag hade förväntat mig mer humor och lite mer 20-tals kultur vilket jag tycker saknas. Det är en bok skriven utifrån ett 20-tals perspektiv, men bara för att det ska föreställa 20-talet, så känner jag inte av det. Känner inte av kulturen och den vackra klädstilen. Dessutom är det alldeles för många namn att hålla reda på. Lättläst och småunderhållande absolut, men ganska menlös egentligen.

Skriv egen bokrecension till Livets goda