Över ytan

Författare: Kate Cann
Genre: Ungdom
ISBN: 9189646185

Baksidetext:
Det har tagit slut mellan Colette och Art. Hon kämpar febrilt för att komma på fötter och är fast besluten att gå vidare med sitt liv. Men det är svårare att glömma Art än hon först trott. Hennes familj och vänner börjar tappa tålamodet, och när Art plötsligt dyker upp tvingas hon ta svåra beslut. Vill hon börja om igen eller är det dags att gå vidare, på egen hand?

Dyk i (1999) och Djupt vatten (2000), de två första böckerna om Colette och Art, har fått ett fantastiskt mottagande: Äntligen böcker som liknar det verkliga livet!

Medelbetyg: 3,64 (11 röster)
Bok recensioner av Över ytan :
2006-04-08 16:32
Hej!
En ungdomsbok som visst är bra, men jag tror nog att den läsgruppen den är riktad åt får mer ut av den än jag...
2007-02-13 16:21
Jag älskade denna bok och de andra böckerna djubt vatten o dyk i.
Det är bra tjej böcker, innehåller kärlek och vänskap. Läs de!
2007-05-08 18:50
Alla tre böckerna om Colette och Art är fantastiskt bra! Deras förhållande tar sig igenom olika stadier genom böckerna. Över ytan handlar om att ta sig över ytan, om att ta sig tillbaka när man är nere. I denna tredje bok om Colette och Art för vi även följa Colettes vänner Valeries och Gregs förhållande som har också det har kommit på ända. I böckerna har jag lärt mig mycket om kärlek och att man inte ska låta sig pressas när det gäller något som man vet kan gå fel. Kärleken har tagit kontrollen över Colette och bitit sig fast men i den här boken får hon en ny vän som hjälper henne på traven och nu öppnas äntligen dörrarna mellan henne och Art. Jag hade dock velat ha ett lite fastare slut eller en fortsättning men annars... jättebra ungdomsbok!
2008-01-22 16:29
Bra bok!
2008-05-07 20:07
jag tycker att boken är väldigt bra och när man närmar sig slutet så blir man helt neeeeej! den får inte vara slut för böckerna är jätte bra och väldigt gripande.
2008-11-17 21:24
Nej. Jag tyckte itne de var något vidare alls faktiskt.
2009-03-04 21:44
Detta var som visar att man ska kunna gå vidare annars kommer man ingenstans . Man får följa collette som har gjort slut med art och han kommer
plötsligt tillbaka . Colette älskar art fortfarande och måste hålla sig för att inte tappa kontrollen . När de hade gjort slut hade hon saknat han och varit så ledsen och tråkig . Hon kundeinte ens kyssa en kille utan att bli påmind om han . Hon ville inte ens kyssa nån . När art vill börja om vet hon inte vad hon ska välja . Börja om på nytt eller gå vidare utan art ?
2009-05-01 01:57
Jag är kär i hennes böcker om Coll och Art, jag har verkligen fått mig en funderare och tänker helt annurlunda när det gäller relationer nu.
En favorit som kommer finnas kvar länge. <3

Och för er som inte vet har hon skrivit en fortsättning som heter Art History (skriven från Arts perspek.) Finns att köpa på engelska från hennes hemsida.
2009-12-08 17:34
Riktigt gripande och bra bok! Jag älskar alla Kate Cann's böcker främst dem böckerna om Art och Colette. Det här är definitivt en favorit som jag inte kommer släppa i första taget. Jag kommer antagligen läsa den flera gånger om. Jag gillade dock inte slutet, hur ska vi någonsin få veta om dem var ämnade för varandra eller inte? Riktigt surt att det inte finns någon fortsättning!!
2011-12-06 18:39
Jag tyckte inte boken var sådär jättebra, bara medelmåttig. Den handlar om Coll som försöker gå vidare efter att ha blivit dumpad av sin pojkvän. Tänk er Twilight-Bellas depression efter att Edward stack fast lite mindre dramatiskt, alltså utan skriken och mardrömmarna. Till sist blir Colls bästa vän sur på henne för att hon fortfarande är nere. De blir ovänner och Coll skaffar ett jobb. där träffar hon Maggie som i fortsättningen av boken fungerar lite som en psykolog för Coll. maggie har själv vart i ett sånt förhållande som Coll, så hon vet hur det är.

"

Skriv egen bokrecension till Över ytan
Skuggan av Anna