Svängen

Författare: Alix Kates Shulman Shulman
Ämnesord: spänning

"Området kring bussterminalen på Mellersta Manhattan går under många namn: Svängen för de prostituerade, Striten för hallickarna, Fyrtiklippet för spelhajarna och Helvetets Kök för de fattiga och hemlösa. För teaterälskarna är det Broadway och för turisterna Times Square.Världens vägkorsning kallas det i rundtursguiderna, och där korsas vägarna för tre människor som kommer från tre olika världar: påsgumman Ugglan, hallicken Prince och Robin, en ung flicka på rymmen.'Svängen' är en dramatisk och färgstark roman om tre människor som kämpar för att klara sig i Manhattans undre värld. Det är tre människor med olika bakgrund och olika livsinställning - men gemensamt har de sin frihetslängtan och sin vilja att klara sig, trots allt."
Medelbetyg: 4 (2 röster)
Bok recensioner av Svängen :
2011-06-12 18:31
En intressant bok som verkligen låter läsaren känna av hur det är för den äldre vilsna bag-ladyn kallad Ugglan, Prince som vill livnära sig som hallick med bara en flicka och Robin som hamnar i Prince klor.

2012-08-12 13:34
Hej! jag har nyss läst ut den. Hoppade litet i ngt avsnitt, som blev för jobbigt. Man lider med Robin, som är så illa ute och undrar hur det skall gå. Var på väg att lägga den ifrån mig, men blev på ngt sätt facinerad, och ville veta hur det skulle fortlöpa. Har varit i NY och känner till en del namn från staden där. Undrar hur mkt som stämmer om det är så här hemskt. kanske ändå, jag vet att det finns åtminstone 1miljon hemlösa i Ny City. Har sett bagladies på gatorna. Är påsgummor en bra översättning? De flesta känner nog till ordet bagladies! Rekommenderar den gärna, men tycker den är ganska jobbig ibland. Läsvärd? Ja! Mvh Amba

"

Skriv egen bokrecension till Svängen
Staden sover