Ung, bög och jävligt kär

Författare: Johannes Sandreyo
Ämnesord: humor, kärlek, spänning, ungdom, äventyr, ungdomskärlek
Utgivningsår: 2010
ISBN: 9789186589059

Följ Filip och hans fight för kärleken, när han som sextonåring bestämmer sig för att komma ut som gay på en gymnasieskola i en av Stockholms betong- förorter. Där får du även träffa värstingen och fotbollsspelaren Emilio i hans jakt efter respekt, identitet och sanningen om sig själv.

Medelbetyg: 4 (4 röster)
Bok recensioner av Ung, bög och jävligt kär :
2010-11-11 12:52
Läste ut underbara "Ung, bög och jävligt kär" igår och den är verkligen en riktigt bra ungdomsbok tycker jag. Man hoppas ju hela tiden att Emilio och Filip ska få varandra och hela hjärtat blir varmt av kärleken som växer fram genom de 314 sidorna. Den var lika romantisk som spännande och jag ville inte lägga boken ifrån mig. Blev typ beroende av "Ung, bög och jävligt kär". Så bra! Det borde skrivas fler böcker om bögar, tycker det är jätteviktigt.

2010-11-11 15:36
boken ung, bög och jävligt kär var riktigt bra en av de bästa böcker jag läst! Författaren lyckas verkligen fängsla läsaren i denna bok, han lyckas på ett bra sätt skildra livet för en hbt-ungdom i dagens skolor. Jag fastnade snabbt för karaktären Filip då jag märkte att han stämmer väldigt bra in på mig själv. När jag läste boken fick jag blandade känslor ibland blev jag glad, ibland ledsen och ibland lockade boken fram ett skratt. Jag hoppas att det inte slutar här utan att Johannes Sandreyo fortsätter skriva fantastiska böcker gärna inom samma genre då det behövs fler böcker i denna genre!
Så vill du ha en bra bok att läsa läs ung, bög och jävligt kär!
2010-11-18 10:29
Jag tycker att Johannes Sandreyo är inne på rätt spår med sin bok, men hans redaktör på förlaget skulle ha hjälpt honom med dels bortrensning av många svulstiga uttryck och besvärliga omskrivningar dels med den ensidiga kvinnoföraktande bilden av läraren Viveka. Läraren Benny hade å andra sidan inga som helst fel. PappaTommys tvärvändning känns inte heller riktigt trovärdig tyvärr. Däremot älskade jag scenerna och samspelet mellan Filip och Emilio och beskrivningen av värstingen Nikolaj. Mer sånt i framtiden och mindre "jag skriver så här så tror de att jag är en riktig författare"-grejor.

"

Skriv egen bokrecension till Ung, bög och jävligt kär
Staden sover