Boganmeldelse | Søg bøger | Tilføj en ny bog | Top | | Tilmeld dig |

D. Meyer

Blod fra en sten  anmeldelse

Forfatter: Donna Leon
genre: Deckare
Year: 2006
ISBN: 9788756783644

Fremragende krimi af forfatteren, der har gjort Venedigs elegance og forfald til scenen for sine bøger om den dygtige og karismatiske Commissario Brunetti. En illegal immigrant, der ernærer sig som gadehandler, bliver myrdet en kold nat lige før jul. I hans gemmer findes nogle formidable diamanter af stor værdi. Kommissær Brunetti bliver sat på sagen og undrer sig over motivet, for gadesælgerne er ganske vist ikke særligt vellidte, men heller ikke velstående. I mellemtiden lader hans overordnede ham vide, at eftersøgningen skal indstilles, da opklaringen af diamant- og mordsagen er i konflikt med nationens interesser. Som i de øvrige kommissær Brunetti-bøger går spænding hånd i hånd med stilsikre skildringer af kommissæren, hans smukke kone, kollegerne, de små gyder og stilfulde piazzaer, miljøet og den helt særlige stemning, der hersker i Venedig.

Gennemsnit: 3 (1 Score)

» Skriv din egen anmeldelse af Blod fra en sten «
Rate:
Tilmeld dig for at få bogen anbefalinger baseret på dine vurderinger og undgå reklamer.
Boganmeldelser Blod fra en sten :

Asta 2006-06-10 08:21
Det här är en av de bättre Donna Leon böckerna. Vi får härliga beskrivningar av Venedig och av de härliga middagar som Brunetti får när han går hem. Dock att jag fortfarande retar mig varje gång att han är en sådan manschauvinist och att det är hustrun som sköter all marktjänst. Bland annat går han hem någon dag, ser något gott i en butik och hoppas att hustrun skall ha köpt hem det. "Köp hem det själv!" skriker jag nästan. Samtidigt var jag¨på en föreläsning där föreläsaren sa att 88 % av alla svenska hushåll fortfarande är på det sättet så hur skall jag då kunna säga så mycket om ett enda italienskt hushåll, som dessutom inte finns på riktigt!!

Nåväl, i den här boken får man hel del av det ständiga bråket med chefen Patta, hemlighetsmakeri med sekreteraren Ellettra och också insyn i en hel del skumraskaffärer. Även om man kan bli mörkrädd om man tänker på att verkligheten förmodligen är ännu värre så gillar jag bokens spänningsnivå och den här boken rekommenderas.
Score 3

Skriv din egen anmeldelse af Blod fra en sten

-->