Välkommen till Hollywood

Originaltitel: Adored
Författare: Tilly Bagshawe
Ämnesord: kärlek
Utgivningsår: 2005
ISBN: 9789173512435

Handlingen i Tilly Bagshawes debutroman utspelas i världens mest glamorösa städer; Los Angeles, Paris och New York och är lika syndigt sexig och oemotståndligt fängslande som själva Hollywood, drömmarnas stad. Siena McMahon verkar ha allt här i livet. Hon är barnbarn till Hollywoodlegenden Duke McMahon och dotter till mångmiljonären och filmproducenten Pete McMahon. Siena är vacker, smart och rik. Men bakom järngrindarna till den stora herrgården i Hancock Park är livet långt ifrån lyckligt. Det är inte kärlek som förenar familjemedlemmarna utan maktkamp och ärelystnad. När en engelsk lycksökerska, Caroline Berkley, utnyttjar Duke och flyttar in hos dem ställs allt på sin spets. Siena skickas iväg till en internatskola i England och börjar genast planera hur hon ska kunna ta sig därifrån. Hon är övertygad om att hon ska bli en Hollywood-stjärna, precis som hennes farfar förutspått. När hon väl är tillbaka i Los Angeles kommer motgångar, svek och misslyckanden bara att göra henne starkare och tuffare. Men till vilket pris?

Vem som helst av de mexikanska trädgårdsarbetarna som var sysselsatta framför huset kunde ha iakttagit sin husbonde där han stod spritt naken vid fönstret och såg ut över sitt kungarike, som så många andra morgnar. Det rörde inte Duke i ryggen. Det var hans hus. Han hade betalt varenda kvadrat-centimeter och kunde skita på golvet om han så behagade.

Bok recensioner av Välkommen till Hollywood :

bonadea 2009-01-14 19:16
Välkommen till Hollywood är en riktig gammaldags roman i Jackie Collins stil och jag har alltid varit svag för romaner om rika, bortskämda människor. Boken är fylld av sex, girighet och ärelystnad och vackra människor från modeller till skådisar och filmproducenter. Det är ingen unik bok och jag vet att det finns många andra liknande romaner men gillar man den slags böcker så är denna en pärla. Jag kunde inte släppa boken och trots att det är en tegelsten på över 550 sidor så går den fort att läsa.

Skriv egen bokrecension till Välkommen till Hollywood