Drama Queens
 M. Ernestam

Fullständiga bevis

Författare: Elisabeth George
Genre: Novellsamling
Ämnesord: spänning

Fem spännande berättelser av deckardrottningen Elizabeth George direkt i MånPocket! När deltagarna i kursen brittisk arkitekturhistoria senare tänkte tillbaka på det som hänt på Abinger Manor, skulle alla säga att det skulle ha förvånat dem mindre om det varit Sam Cleary som blivit mördad & * Malcolm Cousins var nära nu, det kände han. Snart skulle arvet vara Betsys. Och därmed hans. Och två års meningslös otrohet med vännens fru skulle inte vara förgäves & * När Charlotte Lawton försöker kontakta sin man Erics föräldrar efter att han omkommit i en motorcykelolycka, upptäcker hon att Eric varit någon helt annan än den han utgett sig för & * Napier Lane var precis en sådan plats som när som helst under rätt omständigheter skulle kunna bli utnämnd till Ett perfekt ställe att bo på. Tills en ensam och ganska underlig gammal dam flyttar in & * När Douglas Armstrong gick till sin första konsultation hos Thistle McCloud, hade han inte en tanke på att mörda sin hustru & Två av dessa fem spännande berättelser av Elizabeth George utges för första gången i denna volym. De tre övriga varav en omarbetats helt har tidigare publicerats i Klara bevis som kom i MånPocket 1998.

Medelbetyg: 2,5 (2 röster)

Bok recensioner av Fullständiga bevis :

sundin 2005-01-10 11:47
Denna bok har har jag lyssnat på som cd-bok med Iréne Lindh som uppläsare. Jag har tidigare läst nästan alla Elisabeth Georges böcker och tycker mycket om dem. Men trots att Elisabeth George ges utrymme att förklara hur hon tänkt när hon skrivit dels novellsamlingen samt respektive novell, förstår jag inte varför hon skrivit detta dravvel. Det är en samling skräpnoveller som är förutsägbara och allmänt simpla. Morden bäddas in i en miljö som är så klichéartat engelsk som att den vore direkt-kopierad från TV-serien "Morden i Midsommer". Att sen uppläsaren Iréne Lindh låter som en skådis från en 40-talsfilm gör att det töntiga förstärks och blir såååå tråkigt och icke trovärdigt. Omdömet blir en 2:a istället för ett 1:a utifrån att det ibland glimtar till av spänning.

Lovisa95 2010-08-06 21:48
Även om berättelserna kanske inte alltid är de mest spännade är de småtrevliga och underhåller för stunden.
Författaren använder ett trivsamt språk.