Maigret och den gamla..
 G. Simenon

akut kris

Författare: leah ruth robinson
Ämnesord: mord, kärlek, spänning
ISBN: 9143041191

new york i augusti, en stad plågad av hettan - och en psykopat som våldtar och mördar unga kvinnor. på brottsplatsen lämnar han sitt märke: en liten naken babydocka. för evelyn sutcliffe, läkare på det stora universitetssjukhusets akutmottagning, är kampen mellan liv och död något som tillhör vardagen. när först en av hennes patienter och sedan en kär vän och kollega faller offer för dockmördaren, kastar hon sig rakt in i jakten på honom. men hon är inte så tuff som hon trott. mördaren kan finnas i hennes närhet, och snart börjar hon misstänka den ena efter den andra. hon vågar inte längre lita på någon: inte sina vänner, inte sina kollegor ... inte ens sin älskade.

Medelbetyg: 2,5 (2 röster)

Bok recensioner av akut kris :

h. 2004-10-10 15:47
en överraskande bra deckare.

BlommigaBarbro 2019-11-18 01:03
Nej, nu ger jag upp på den här boken. Jag har lyssnat i nästan tretton timmar och det är enbart dryga tre timmar kvar, men nu får det räcka. Tala om att krångla till en egentlig ganska ordinär mordhistoria med massor av onödigheter som verkligen inte för boken framåt. Om författaren faktiskt hade fokuserat på att skriva en thriller, kanske någon i sjukhusmiljö som påminde om filmen Coma med Michael Douglas och Genevieve Bujold så skulle det ha kunnat bli en riktig nagelbitare. Istället känns "Akut kris" som ett avsnitt ur "Cityakuten" och jag var aldrig någon större fan av den serien. Den är absolut välskriven och har vissa partier som är ganska bra, huvudkaraktären Evelyn är ganska intressant att följa- men det är också allt. Kanske om författaren redigerat bort 150 onödiga sidor, så hade det kanske blivit riktigt bra? Vem vet? Lillemor Mårtensson läser väldigt bra, men det här är inte en sjukhusthriller som jag kan rekommendera.
Slutbetyg, en 2:a!

Skriv egen bokrecension till akut kris