Rocky 6

Författare: Martin Kellerman
Genre: Tecknad serie
Ämnesord: filosofi, politik, musik, psykologi, humor, kärlek, kultur
ISBN: 9789189632219

Rocky förväxlar Frequent Flyer-poäng med lycka och åker till Tokyo, Göteborg, London, Trondheim, Bankok, Phuket, Trang, Koh Ngai, Phiphi, Krabi, Koh Lanta, Paris, Los Angeles, Las Vegas, Grand Vanyon, Flaggstaff, Tucson, Phoenix, Tombstone, El Paso, San Antonio, Houston, Austin, Nesbitt, Memphis, Nashville, New Orleans, Philadelfia, New York och Bländingås helt i onödan.
Medelbetyg: 4 (3 röster)
Bok recensioner av Rocky 6 :
2004-06-19 00:51
Detta är Martin Kellermans sjätte volym om den tecknade hunden Rocky! Berättelsen är en självbiograf över Martins eget liv. Jag har läst i nån intervju med författaren att allt som han skriver är hundra procent sant. Och det är kul tycker jag, att skildra verkligheten i serieform! Och sanningen är att Kellerman skriver berättelsen om Rocky så himla pricksäkert!! Man fattar precis på nåt sätt! Och ofta ofta är det så rolig att man skrattar högt! Jag har läst de tidigare Rockyvolymerna också och grejen är att de bara blir bättre och bättre! ROCKY RULES!!
2006-09-28 21:55
Jag gillar Rocky.Allra mest gillade jag Rocky i de första fyra volymerna när han ännu var superloser och vandrade mellan andrahandskontrakt och kompissoffor.Det är förstås en framgångssaga vi pratar om här,men åtminstone har jag blivit lite Rocky-mätt.Nu när han blivit den svenska hiphopens gullegris (för visst är det Rocky-figurer PeeWee och de andra är utklädda till i Eller?)och han känns inte längre relaterbar.Men det är väl en smaksak.
Rocky är för all del ingen sympatisk figur egentligen,men man kan inte hjälpa att man trots det gillar honom.Även om han nu är mediaelitens älskling både i serieform och i verkligheten.
2006-09-28 22:00
Jag har följt Rocky i många år som tidningsserie (samma som i volymerna). Alla som nån gång varit i den åldern känner igen sig.